dimarts, 16 de desembre del 2014

Pollastre nadalenc amb prunes i pinyons

Ara que s’acosta el dia de Nadal, el meu pare es va tancar a la cuina fent assatjos de receptes nadalenques un diumenge al vespre. Cada any estem amb les mateixes, no sap què cuinar en aquest dia tan important per tradició.

Vaig anar corrents a la cuina i li vaig insistir en que, si us plau, féssim capó de Nadal pel dia 25 i em va dir que si, i tots dos ens vam posar a fer-lo. El meu pare, que és un fanàtic del pollastre ben cuinat, li va encantar la idea i ens vam posar de seguida, per veure com sortia i perquè quan l’haguéssim de cuinar el dia de Nadal  quedés immillorable.

INGREDIENTS

  • 1 gall (pollastre d’almenys de nou mesos)
  • 2 cabeces d’all
  • 2 cebes
  • Un grapat de pinyons
  • Prunes
  • 5 pastanagues
  • Carn magra
  • 2 tomàquets madurs
  • 1 copa de conyac
  • Oli d’oliva
  • Sal


ELABORACIÓ

Talleu l’animal a vuitens, socarrimeu-lo una mica, saleu-lo al vostre gust i poseu-lo en una cassola amb l’oli roent, enrossiu-lo lleugerament. Trossejeu-lo al vostre gust. A continuació afegiu-hi les cebes senceres i pelades, les pastanagues, la carn magra ja feta, els tomàquets madurs i les cabeces d’alls sense pelar. Poseu-ho tot al forn a una temperatura de 180 graus durant una hora . Tot seguit afegiu-hi la copa de conyac, les prunes i els pinyons i mantingueu la cocció fins que els talls quedin tendres (mitja hora més com a mínim).










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada